SZKOŁA PODSTAWOWA NR 23
MISTRZOSTWA SPORTOWEGO
IM. M. G. BUBLEWICZA

GIMNAZJUM NR 10
MISTRZOSTWA SPORTOWEGO

X LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
MISTRZOSTWA SPORTOWEGO

„Czytam sobie! Mogę być, kim chcę!”

Biblioteka szkolna zaprasza Rodziców do współpracy
w ramach ogólnopolskiego programu 
„Czytam sobie! Mogę być, kim chcę!”
rozwijającego zainteresowania czytelnicze uczniów edukacji wczesnoszkolnej

Drodzy Rodzice zachęcajmy wspólnie dzieci do czytania.

Seria wydawnicza „Czytam sobie” to dobry początek dziecięcej przygody z czytaniem;  rozbudza w dzieciach miłość do książek a dorosłym ułatwia wspieranie podopiecznych w stawianiu pierwszych kroków w nauce czytania.  Książeczki reprezentują 3 poziomy trudności; stworzyli je polscy autorzy i ilustratorzy.

Program Czytam sobie! Mogę być, kim chcę! – zwraca uwagę na fakt, że doświadczenia, które wynosimy z czytania książek pozwalają nam z większą pewnością siebie dążyć do realizacji marzeń, do odkrycia swojej przyszłej drogi zawodowej. Każdy rodzic chce, żeby jego dziecko odniosło w życiu osobisty i zawodowy sukces. Samodzielne czytanie to pierwszy i najważniejszy krok w tym kierunku!

Badania naukowców udowodniły, że podczas czytania pobudzane są te same fragmenty mózgu, które odpowiadają za bodźce dotykowe, czy zapachowe. Przeczytana historia działa na czytelnika tak samo, jak gdyby przeżył on ją w rzeczywistości. Dlatego też sytuacje, przygody i emocje, z którymi stykają się dzieci w książkach sprawiają, że są one pewniejsze siebie oraz bogatsze o przeżyte/przeczytane doświadczenia. Śledząc losy bohaterów młody czytelnik poznaje nowe wzorce zachowań oraz przygotowuje się na różne scenariusze zdarzeń.

CELE OGÓLNE:

  1. Nabywanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów edukacji wczesnoszkolnej
  2. Współpraca z rodzicami w zachęcaniu dzieci do czytania

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  1. Stwarzanie warunków do wykorzystania tkwiących w dziecku możliwości intelektualnych
  2. Stymulowanie rozwoju aktywności czytelniczej dzieci poprzez rozmowy o książkach i dobieranie odpowiedniej lektury do umiejętności ucznia.
  3. Wyzwalanie pozytywnych emocji wpływających na zainteresowanie czytelnicze.
  4. Rozbudzanie wiary we własne możliwości, poznanie nowych wzorców zachowań.

METODY

  1. Zapoznanie uczniów z serią wydawniczą „Czytam sobie”.
  2. Wspólne dobieranie książeczek dla uczniów.
  3. Głośne czytanie wybranych książeczek w szkole i w domu.
  4. Rozmowy na temat przeczytanych książek oraz wybór kolejnych pozycji.

Czytanie oznacza sukces, a lektura jest dobrą zabawą!!!

Zachęcam wszystkich Rodziców do zapoznania się z poradnikiem samodzielnego czytania – „10 sposobów na dobry początek przygody z czytaniem” pod adresem:

 https://czytamsobie.pl/dopobrania/poradnik_samodzielnego_czytania.pdf